Vragen & Antwoorden



Ben je nog niet helemaal overtuigd? Ik heb de 10 meest gestelde vragen en mijn antwoorden voor je op een rijtje gezet! Klik op de tekst van een vraag en het antwoord wordt zichtbaar. De antwoorden zullen je zeker helpen een juiste beslissing te nemen.


Waarom zou ik kiezen voor een relatiemagazine of brochure en wat is het verschil?

Omdat je hiermee een professioneel en tastbaar visitekaartje van je onderneming afgeeft met een zeer hoge attentiewaarde.
Het zijn sterke ‘tools’ ter ondersteuning van acquisitie en presentaties. Je haalt de band met bestaande klanten aan en wekt maximaal
vertrouwen bij nieuwe relaties. Daarnaast ondersteunt je magazine of brochure mond-tot-mond reclame enorm. En dat is beste reclame gebleken!
Het verschil tussen een eigen magazine en brochure is maar klein. Een magazine bevat naast je bedrijfsinfo ook algemene branche artikelen
en eventueel advertenties. Een brochure handelt daarentegen uitsluitend over jouw activiteiten en/of producten.

Ik heb al een uitgebreide website waar ik alles communiceer. Dan is een folder, brochure of magazine toch overbodig?

Een website vol teksten wordt door bezoekers juist negatief ervaren en al snel weg geklikt. Je website moet dienen als ‘trigger’ om met
je in contact te willen komen. Daarbij kun je je website niet opsturen of aanreiken en achterlaten. Je folder, brochure of magazine daarentegen wel!
Het zijn krachtige marketingtoola die ook na het eerste contact of bezoek achterblijven en nog diverse malen zullen worden ingezien. Je blijft
veel langer ‘in the picture’. Hierdoor worden beslissers extra gemotiveerd om juist voor jou te kiezen! En daar kan de mooiste website niet tegenop!

Gedrukte media is door het internet toch volledig op z’n retour?

Dit geldt met name voor de nieuwsmedia want nieuws veroudert met de minuut. Daarvoor is internet een beter medium. Relatiemagazines
en company brochures winnen juist aan populariteit! Er zijn zelfs bedrijven die deze media in het verleden vaarwel hebben gezegd en nu
terugkomen op dat besluit. De reden hiervoor? Naast de hoge klantwaardering vooral de hoge respons van gemiddeld 44%! Naast de fysieke
versie lever ik je ook een link naar de digitale versie waardoor bezoekers van jouw website je brochure of magazine ook digitaal kunnen
inzien. Als voorbeeld kun je mijn eigen brochure digitaal bekijken door hier te klikken.

Raakt een folder, brochure of magazine niet snel verouderd?

Dat hangt volledig af van de informatie. Het moet gaan over jou of jouw organisatie en je diensten en of producten. Eventueel aangevuld met
interessante brancheredactie. Daarom is het niet altijd verstandig zaken als prijzen en aanbiedingen in je reclamedrukwerk op te nemen.
Op die manier kun je het lang inzetten zonder dat het gedateerd raakt.

Vergt het laten maken van magazine of brochure niet enorm veel van mijn tijd en energie?

Absoluut niet! Ik verzamel alle benodigde informatie op basis één of meer interviews en vertaal dit naar prettig ‘leesvoer’.
Ook al het fotowerk wordt door mij verzorgd. We bepalen samen de stijl en inhoud en ik ga voor je aan de slag. Voordat je magazine
of brochure in druk gaat, krijg je een (digitale) proefversie en bij grote oplagen of omvang zelfs een proefdruk voor de eindcontrole!

Ik denk niet dat ik zoveel te vertellen heb. Heeft een reclamedrukwerk dan eigenlijk wel zin?

Reclamedrukwerk heeft als hoofddoel jouw boodschap mooi in beeld te brengen. Het moet dus geen boek worden met
alleen tekst. De kracht van een goed reclamedrukwerk zit voor het grootste deel in de visuele aantrekkelijkheid. Denk hierbij
aan de brochure van je favoriete automerk. Iets mooi in beeld brengen zegt vaak meer dan 1000 woorden! Daarom waak ik over de
juiste verhouding van tekst & beeld waardoor je reclamedrukwerk maximale aandachtswaarde krijgt. Op basis hiervan wordt
een keuze gemaakt uit vorm en omvang. Ons ProXpertMagazine mediaconcept biedt standaard een variabele omvang van 8 tot 32 pagina’s.
En mocht een eigen brochure echt een ‘maatje te groot’ blijken, dan maak ik toch een mooie folder voor je?

Wat is een ‘sponsored magazine’ precies en zou ik daar gebruik van moeten maken?

Een ‘sponsored magazine’ is een magazine dat gedeeltelijk of volledig wordt gefinancierd met reclame-opbrengsten. Adverteerders
zijn meestal eigen (zaken)relaties. Streef je naar extra kostenbesparing dan kun je sponsoring overwegen. In de praktijk blijkt vaak
dat maar weinig relaties bereid zijn om tegen een redelijk tarief te participeren. Het werven van sponsors kost ook tijd en dus geld.
In het eerste gesprek licht ik de voor- en nadelen graag toe waarna je een weloverwogen besluit kunt nemen.

Heeft het eenmalig uitgeven van een eigen magazine wel zin en moet dat niet periodiek waardoor het kostbaar wordt?

Ik streef ernaar om de informatie in je magazine voor een langere periode als actueel te kunnen beschouwen. Hierdoor zou je
reclamedrukwerk een jaar of zelfs langer bruikbaar kunnen zijn. Je kunt natuurlijk besluiten om jaarlijks nieuw reclamedrukwerk uit
te geven. Dat is sowieso een verstandig besluit omdat je daarmee de band met je bestaande klanten sterk houdt. Indien je informatie ook
actuele wettelijke en fiscale informatie bevat, dan is een periodieke uitgave per halfjaar of zelfs per kwartaal te overwegen.

Ik begeef mij in een ‘niche market’ met een beperkt aantal klanten. Is een reclamedrukwerk dan wel zinvol?

Wanneer je je begeeft in een ‘niche market’ zul je een beperkt aantal klanten hebben en zal het potentieel aan nieuwe klanten
klein zijn waardoor de concurrentie tussen de weinige aanbieders juist heftiger is. Er wordt immers ‘gevist’ in dezelfde vijver met
weinig vissen. Het ‘gevecht’ om de klant is daardoor nog feller. Juist hierom is het nog belangrijker om de band met je bestaande klanten
te onderhouden en je bij nieuwe klanten duidelijk te kunnen onderscheiden van je concurrenten. Hiervoor is jouw eigen reclamedrukwerk
een uiterst krachtig middel!

Waarom zou ik kiezen voor jouw ProXpertMagazine mediaconcept?

Omdat mijn ProXperMagazine mediaconcept staat voor topkwaliteit van redactie, fotowerk, vormgeving en druk tegen een messcherp tarief.
Door goed omkaderde diensten, duidelijke afspraken en lage overheadkosten zijn mijn tarieven niet alleen vast en all-in maar ook tot wel 50%
lager dan gebruikelijk is binnen de reclamewereld. Daarbij werk ik uitsluitend samen met zelfstandige professionals en experts waardoor ik je,
ondanks mijn lage tarieven, maximale kwaliteit en effectiviteit bied!




Voorbeeld aanvragen
Ga terug

LiveZilla Live Chat Software